sobota, 2 marca 2013

Pasty do zębów dla dzieci.

Dziś postanowiłam napisać trochę o pastach do zębów dla dzieci.Wiele z nich już przetestowaliśmy więc może troszkę będę mogła pomóc Wam w wyborze.


Sensodyne pro szkliwo

Zacznę od pasty Sensodyne pro szkliwo dla dzieci od 6 do 12 lat 

50 ml ok 10 zł


Kilka słów od producenta:



Działanie+ SKŁAD:


Otworek :) Konsystencja pasty jest rzadkawa ale nam to nie przeszkadzało.



Moja opinia:
Z działania pasty byliśmy na pewno bardzo zadowoleni.Pasta dobrze myje ząbki.Nie podrażnia dziąseł.W smaku też jest ok bo nie jest to jakaś mocna mięta tylko delikatna i nie pozostawia w ustach niesmaku-moje dzieciaki tego nie lubią. 
Pozwalałam w tej paście myć zęby również córce ( 5 lat) z tym że ona dostaje mniejszą ilość i dzieci zawsze szczotkują zęby pod moim nadzorem :) 
Skład pasty też jest całkiem fajny bo nie zawiera parabenów co mi się podoba.Opakowanie raczej wygodne.Ja przy końcu i tak zawsze rozcinam i wtedy nic się nie marnuje.
Pasta wystarcza na ok 3 tygodnie.Mogła by być trochę tańsza ale i tak uważam,że jest warta swojej ceny i polecam.

Moja ocena 5/5 




No to lecimy dalej :D 

Lacalut


Ma postać pomarańczowego, połyskującego żelu. Sorbitol, Aqua, Hydrated Silica, PEG-12, Sodium Lauryl Sulfate, Aroma, Tetrasodium Pyrophosphate, Cellulose Gum, Sodium Saccharin, Sodium Fluoride, Mica, Limonene, Eugenol, CI 77891, CI 15985.
Sorbitol, Aqua, Hydrated Silica, PEG-12, Sodium Lauryl Sulfate, Aroma, Tetrasodium Pyrophosphate, Cellulose Gum, Sodium Saccharin, Sodium Fluoride, Mica, Limonene, Eugenol, CI 77891, CI 15985.



Teraz czas na Lacalut-pasta przeznaczona jest dla dzieci od 4 do 8 lat.

50 ml ok 6 zł





I słówko od producenta:








SKŁAD:


 No i tutaj już nie za ciekawie bo mamy 2 parabeny!

Konsystencja jest odpowiednia-nie za rzadka i nie za gęsta.

 Ta pasta też byłaby ok gdyby nie te parabeny...może innym to nie będzie przeszkadzało ale mnie tak..co innego gdyby to była moja pasta ale nie w pastach moich dzieci!
Smak jest delikatnie miętowy.Pasta dobrze czyści,nie podrażnia dziąseł.Odświeża oddech dziecka.
Cena nie jest zbyt wygórowana.

Moja ocena 4/5




A teraz weźmy pod lupę ....

BOBINI

Pasta dla dzieci powyżej 1 r.ż 

75 ml ok 5 zł




Tutaj nie mam zbyt wielu zdjęć niestety :/

Od producenta:
Produkt przeznaczony jest dla dzieci od pierwszego roku życia. Nie zawiera cukru, niebezpiecznego dla zębów dzieci. Pasta ma przyjemny i atrakcyjny owocowy smak. Nie szkodzi dziecku nawet po połknięciu. Zawiera fluorek sodu w ilości dostosowanej do potrzeb małego dziecka.


Skład:
Aqua, Hydrated Silica, Sorbitol, Propylene Glycol, Cellulose Gum, Sodium Lauryl Sulfate, Aroma, Sodium Saccharin, Methylparaben, Propylparaben, Sodium Fluoride, Limonene, CI 77891. Zawiera fluorek sodu. Stężenie aktywnych jonów fluoru 250 ppm. Nie zawiera cukru.


Konsystencja:
dość gęsta-odpowiednia.

Opakowanie:
miękka tubka,łatwo się wyciska pastę ale ja przy końcu oczywiście rozcinam.

Moja opinia:
pasta ma słodki smak który nie powoduje niesmaku w ustach.Dobrze czyści ząbki i nie podrażnia dziąseł.Pojemność całkiem spora bo aż 75 ml a przeważnie w pastach dla dzieci jest to 50 ml...
Pasta w składzie nie zawiera cukru...i wszystko było by ok gdyby znowu do składu nie zakradły nam się parabeny...ogólnie takich past jak właśnie ta i np.Colodent i inne które zaraz Wam opiszę staram się juz unikać bo one raczej nie wzbudzają mojego zaufania...już nawet pomijając te parabeny...nie wiem czemu :/

Moja ocena 4/5



Teraz czas na...

Colodent Super Junior Tutti Frutti 

pasta dla dzieci powyżej 4 r.ż  56 g cena ok 3-4 zł



Od producenta:
Colodent Junior to pasta do zębów o obniżonej zawartości związków fluoru przeznaczona dla dzieci powyżej 4 roku życia. Regularnie stosowana wpływa na poprawę stanu higieny jamy ustnej i cofania się zapaleń dziąseł. Uodparnia przed próchnicą. 

Skład:


Konsystencja:
żelowa,przezroczysta i dość gęsta.

Opakowanie:
miękka tubka z której łatwo się wyciska pasta nawet przy końcówce.

Moja opinia:
I to jest kolejna pasta na mojej liście do której nie mam zaufania.Skład krótki,bez parabenów,całkiem ok.Pasta ma owocowy zapach i słodki smak. Dobrze czyści ząbki i nie podrażnia dziąseł ale jakoś mnie nie przekonuje i tyle. Może winna jest konsystencja żelu? Sama nie wiem.To raczej chyba taki "wynalazek" niż pasta która ma dbać o zdrowe zęby dzieci...Może kiedyś zmienię zdanie.

Moja ocena 4/5




A teraz... 


Vademecum 2 in 1 :)

Pasta+płyn do płukania-niby takie połączenie :D Dla dzieci powyżej 6 lat.

75 ml cena ok 6  zł

Słówko od producenta+skład


Konsystencja:
rzadka ale nie lejąca się,różowy kolor.


Dozownik:
mały ale wygodny,podejrzewam,że przez większy otworek uciekało by za dużo pasty.


Moja opinia:
pasta po mimo różowego koloru wcale tak różowo nie smakuje-jakaś taka cierpka jest:/ ale nie pozostawia niesmaku w ustach. Niby całkiem dobrze myje.Ma fajne opakowanie i dozowniczek ale przy końcu trzeba stawiać do góry nogami żeby wszystko ściekło. W składzie mamy 1 paraben :/ znowu..no i ten "wynalazek" także nie zdobył mojego zaufania :/ Nie wierzę,że taka pasta może dobrze dbać o zęby moich dzieci...Tego już pewnie więcej nie kupię.

Moja ocena 3/5




No i zerknijmy na ...

Ziajkę..Maziajkę :)


Żel do zębów dla dzieci bez fluoru o smaku bąbelkowej coli.

Pastę mamy od całkiem nie dawna...niestety na opakowaniu nie jest podane od jakiego wieku można używać pastę wię podejrzewam,że jest do użycia od pierwszego zęba :)


50 ml ok 5 zł


A tutaj słówko od producenta:


Konsystencja:

Dość gęsta,żelowa,zapach śliczny :)


Opakowanie:
Miękka tubka z której łatwo się wyciska pastę,pod koniec opakowanie za pewne rozetnę.
Otworek odpowiedni,nie wylewa się ani za dużo ani za mało.


Moja opinia:
To jest oczywiście moim zdaniem kolejny wynalazek...ale Ziaja jakoś wzbudziła moje zaufanie..nie wiem dla czego.Smak słodki,zapach śliczny,colowy.Pasta dobrze myje i nie podrażnia dziąseł.Do tego połknięcie przez przypadek dziecku nie szkodzi. Polecałabym raczej do ząbków mlecznych dla młodszych dzieci niż starszaków.Skład jest przyjemny,rtótki,bez niepotrzebnych parabenów.

Moja ocena 5/5

Na pierwszym miejscu dla starszaków jest u mnie oczywiście Sensodyne a dla mniejszych dzieci Ziaja :)

Szczerze mówiąc to LACALUT też jest bardzo dobrą pastą ale nie podobają mi się te parabeny..do diabła chociaż dzieciom mogliby tego nie pakować :/

A Wy jakich past dla swoich ociech już używałyście? Co możecie polecić?

12 komentarzy:

  1. Wszystkie produkty ciekawie wyglądają ,my używamy cały czas jednej pasty,chyba pora to zmienić.

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajny i konkretny przegląd :) Moja jeszcze za mała na te pasty, ale post super :)

    OdpowiedzUsuń
  3. my używaliśmy elmex i sensodyne teraz po konsultacji z naszą dentystką wszyscy używamy biodent.

    OdpowiedzUsuń
  4. O o tej paście nie słyszałam,musimy przetestować :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Paulina dentystka stwierdziła że te pasty są dobre ,ale dla dzieci bez problemów z dziąsłami i próchnicą, podpowiedziała żeby nie kupować kilku past tylko jedną dla wszystkich m.i. wymieniła tą

      Usuń
    2. Aha...no My mieliśmy problem z próchnicą ale zęby zostały już usunięte.Teraz jest spokój narazie. Mimo wszystko spróbuję tego Biodentu.

      Usuń
  5. jak dzis pamiętam jak byłam mała to używałam colodenta :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie znam tych past. U nas niezmiennie Elmex.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Elmex dla dzieci? Nie słyszałam...

      Usuń
    2. W każdym Rossmanie dostaniesz dla dzieci w różnym wieku. My też stale go używamy :)

      Usuń
  7. Stawiajcie na dobre produkty jest to bardzo ważne;) Myśle, że też i gabinet dentystyczny https://dentistica.pl wam się przyda.

    OdpowiedzUsuń

Witaj :)

Dziękuję za każdy dodany komentarz-one motywują mnie do dalszego działania.
Miło mi,że do mnie zaglądasz a będzie jeszcze milej jeżeli zostawisz po sobie jakiś ślad-na pewno się odwdzięczę :)

Komentarze promujące blogi nie są tutaj mile widziane.